|

امروزه استفاده از خدمات و محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT Services and Products) در اشکال مختلف آن مانند نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه و ... به‌سرعت در حال افزایش بوده و در سازمان‌های مختلف رونق فراوانی یافته است. گستردگی استفاده از این نوع خدمات، نیازمند مدیریتی تخصصی و پویاست تا با شناختی کامل از دانش فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز توانایی هدایت فرآیندهای مربوط به ارائه خدمات در این حیطه، شرایطی را مهیا کند که هم سازمان دریافت کننده و هم ارائه کننده این نوع خدمات از تعاملات انجام شده سود برده و منافع طرفین در اشکال مختلف آن تامین گردد. دراین میان گستردگی محصولات، شرکت‌های ارائه کننده خدمات و نیازمندیهای مختلف و متفاوت و روبه‌رشد مصرف‌کنندگان انواع سرویس‌ها و خدمات در این حوزه، نیاز به مدیریت صحیح و منطبق بر چارچوب‌ها و استانداردهای بین‌المللی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات را آشکار می‌سازد. از این‌­رو در صورتی که خدمات ارائه شده از سوی واحد فناوری ­اطلاعات از استانداردها، چارچوب­‌ها و بِهروش­‌های مطرح در دنیا تبعیت نماید، موفقیت این خدمات هم در سطح سازمانی آن از یک‌سو و هم در سطح کلان و بین‏‌المللی آن از دیگر سو تضمین خواهد شد. در یک نگرش علمی باید گفت تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که در جهت مدیریت صحیح و اصولی فناوری اطلاعات و ارتباطات یک سازمان صورت می‌گیرد را می‌توان در جهت نیل به دو هدف ذیل برشمرد:

1. استفاده و بکارگیری ابزارهای مناسب جهت پیشرفت و بهسازی شاخص‌های عملکرد کلیدی مرتبط با واحد IT در سازمان (Improvement of the IT related organizational KPIs by using appropriate tools and systems)

2. جلوگیری از تحمیل هزینه‌های نامعقول به سازمان در استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی و نیز کاهش آن هزینه‌ها در طولانی مدت ( Cost reduction and efficiency in any Long-Term IT related organizational plans and goals)










نفت_پیمانکاران ،مشاورین و خدمات فنی و مهندسی
پتروشیمی_پیمانکاران ،مشاورین و خدمات فنی و مهندسی
صنایع پتروشیمی خلیج فارس
پالندآب شیمی
بنا تجهیز فراگیر کاویان بنا
فراسان جامع مریک
ماشین سنگین آریا-کاترپیلار
دانش بنیان ابتکار ایمن ساز
آروین تبریز
ولت تابلو
حکمت صنعت پیشرو
بنا تجهیز فراگیر کاویان بنا